Eesti toidu kuu pakkus sel sügisel Tallinna turismiettevõtetele väärtuslikku võimalust näidata oma külalistele, et hotelli hommikusöök võib olla midagi enamat kui lihtsalt toidukord - see võib olla maitseelamus, mis jutustab lugu siinsest kultuurist. Kampaania eesmärk oli saada teada kui palju märkavad Tallinna hotellide külalised kohalikku toorainet ning kui oluline see nende jaoks on.
Koostöös Eesti Hotellide ja Restoranide Liiduga ning Eesti Peakokkade Ühinguga kutsuti hotelle üles kasutama kohaliku tooraine märgistusi ja tõstma esile Eesti köögi põnevaid komponente. Soovi kampaanias osaleda avaldas kolmandik hotellidest.
Hommikusöögi buffet-laudadele pandi kohaliku toorainet esile toovad märgistused, millel oli toidu nimi ja vahel ka lühike selgitus. Mitmes restoranis said külastajad proovida musta leiba, kama ja teisi eesti hommikusöögilaudade põhitoite koos lühikeste selgitustega, miks need on meie toidukultuuris olulised.
Statistikaameti andmetel peatus septembris Tallinna majutusasutustes 149 802 külastajat. Arvestades kampaanias osalenud hotellide osakaalu, puutus kampaaniaga kokku hinnanguliselt ca 38 000 inimest.
Külalised nägid kampaaniamaterjale nii hommikusöögilauas kui ka hotellide ekraanidel, mis suunasid neid QR-koodide kaudu Visit Tallinna sisule. Mitmekeelset veebisisu (eesti, inglise, soome) luges kokku ligi 1500 inimest.
Sotsiaalmeedias avaldas Visit Tallinn kolm postitust, mis kogusid üle 90 000 vaatamise. Suurt tähelepanu pälvis ka eestikeelne artikkel Eesti toidukuu ametlikul veebilehel — kena tunnustus partnerlusele riikliku tasandi toidukultuuri edendajatega.
Kampaania teiseks nurgakiviks oli küsitlus, millega uuriti külastajate suhtumist kohalikku toitu. Küsitluse lehti vaadati 119 korda ning 49 inimest täitsid ankeedi lõpuni, mis on tugev tulemus septembrihooaja kohta.
Enim vastuseid kogusid:
Küsitluse olulisem tulemus oli selge ja kõnekas:
77,6% vastanutest eelistab hommikusöögil vähemalt enamasti süüa kohalikku toitu.
See kinnitab, et külastajad väärtustavad kohalikke tooteid ja on valmis seda ka märkama ning eelistama, kui see on selgelt esile toodud.
Kuigi toidukuu toimub septembris, ehk ajal, mil suve kõrgperiood hakkab vaibuma, oli esmakordne kampaania heaks indikaatoriks, et positiivsed toiduelamused võivad kujuneda Tallinna külastajate jaoks oluliseks lisaväärtuseks. Kohalikust toorainest inspireeritud pakkumised hotellides ja restoranides annavad sügisele uue väärtuse ning loovad põhjuse Tallinnas pikemalt peatuda või siia tagasi tulla.
See esmakordne kampaania oli kõigest üks samm pikemas teekonnas. Et sellised algatused muutuksid iga-aastaseks ja stabiilseks osaks Tallinna sügisest, on vaja järjepidevat koostööd kõikide turismivaldkonna partnerite vahel. Kampaanias osalenud hotellid näitasid suurepärast eeskuju, kuidas koostöös saab anda Tallinna külastajatele midagi erilist – maitseelamuse, mis on ühtaegu kohalik, ehe ja meeldejääv.